• slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1

 

W ramach projektu „Wyjście z klasą” finansowanego ze środków budżetu państwa w ramach dotacji celowej Ministra Edukacji Narodowej, klasy 8a i 8d udali się na wycieczkę do Gdyni, gdzie czekał na nich dzień pełen wrażeń. Pierwszym punktem programu była wizyta w Akwarium Gdyńskim, gdzie uczniowie klasy 8a uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych „Geologia Morza Bałtyckiego” gdzie mogli poznać odpowiedzi na następujące pytania: Dlaczego wybrzeża Szwecji to nagie, surowe skały i fiordy? Dlaczego polskie plaże to miękki piasek i górujące nad nimi strome klify? Co to jest bursztyn? Jaka jest historia powstania Bałtyku?Korzystali z materiału geologicznego (rodzaje skał, bursztyn, piasek z magnetytem), binokularów oraz kart pracy oraz mikroskopów. Uczniowie klasy 8d uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych „Poznajemy rekiny” gdzie mogli uzyskać odpowiedzi na następujące pytania: Czy wszystkie rekiny są drapieżnikami? Czy gubią zęby? Jak się rozmnażają? Czy składają jaja? Jakie zmysły posiadają? Czy wszystkie gatunki rekinów są niebezpieczne dla człowieka? Uczestnicy korzystali z preparatów rekinów (zęby, fragmenty skóry z łuskami, jaja), binokularów, mikroskopów oraz kart pracy. Zajęcia rozwijały ciekawość poznawczą, umiejętność obserwacji oraz pracy zespołowej. Po warsztatach odbyło się aktywne zwiedzanie oceanarium, podczas którego uczniowie utrwalali zdobytą wiedzę.

Kolejnym punktem wycieczki było Centrum Ekperyment miejsce, gdzie nauka łączy się z zabawą. Podczas wizyty uczniowie wraz z Edukatorem mogli samodzielnie wykonywać doświadczenia, poznawać prawa fizyki, biologii i chemii oraz sprawdzić, jak nauka działa w praktyce. Interaktywne stanowiska wzbudziły ogromne zainteresowanie i dostarczyły mnóstwo radości. W sposób namacalny pod kierunkiem pani edukator uczniowie mogli przeprowadzać eksperymenty i doświadczenia, poznając tym samym prawa rządzące przyrodą. Następnie udali się na warsztaty gdzie poszukiwacze zaginionej skrzyni musieli wykazać się sprytem, intuicją i umiejętnością logicznego myślenia. Na drodze stanęło im wiele przeszkód, rozwiązując ciekawe łamigłówki i zagadki, by dotrzeć do wnętrza zaginionej skrzyni.


Celem wycieczki było poszerzenie wiadomości przyrodniczych, kształtowanie postaw proekologicznych, bezpośredni kontakt z przyrodą morską oraz integracja uczniów poprzez naukę i wspólne doświadczenia. Wyjazd sprzyjał także rozwijaniu odpowiedzialności, wrażliwości ekologicznej, samodzielności uczniów oraz bezpiecznemu, radosnemu odkrywaniu świata podczas wspólnej podróży edukacyjnej poza szkołą lokalną.


Program Wyjście z klasą” uatrakcyjnił uczniom klasy 8a i 8d naukę. Dał możliwość , kontaktu z osiągnięciami nauki, rozwijania kompetencji społecznych, kulturowych i twórczych. Wzbudził ciekawość świata i zapewnił szerszy dostęp do nauki, gdzie uczniowie zwiedzili wystawy, uczestniczyli w zajęciach i warsztatach, w angażujący sposób poznając świat nauki.