• slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1

W ramach realizacji do projektu Narodowego Programu Czytelniczego 2.0 w dniu 20.01 uczniowie klasy 2a oraz Pani Agnieszka z biblioteki szkolnej i Pani Emilia, psycholog szkolny uczestniczyli w zajęciach dotyczących depresji.  Blue Monday -to trzeci poniedziałek stycznia, który w psychologii określa się jako najbardziej depresyjny dzień w roku. W tym dniu warto zadbać o siebie i sprawić trochę przyjemności, które dadzą nam radość i wprawią w pozytywny nastrój.  Podczas spotkania Pani Emilka opowiedziala o tym, że każdy ma prawo mieć zły dzień, że warto rozmawiać o swoich smutkach, trudnościach. Pani Agnieszka, przygotowała ciekawe książki, które mogą być dobre, kiedy jest mam smutno.  Na zakończenie każdy otrzymał zestaw karteczek z pozytywnymi myślami i radami na smutne dni.

Biblioteka Miejska dla Dzieci im. Kornela Makuszyńskiego i uczniowie klasy 2b zachęcają do przeczytania książki pt. „120 przygód Koziołka Matołka”. Są to pełne humoru, wesołe historie opowiadające niesamowite przygody koziołka poszukującego Pacanowa. Polecamy!!!

Uczniowie klasy 1D pamiętają o pomocy ptakom w okresie zimowym. Dzieci uczestniczyły w zajęciach, których celem było kształtowanie opiekuńczych postaw wobec ptaków, zachęcanie do dokarmiania ptaków w okresie zimy oraz zainteresowanie dzieci światem przyrody. Podczas zajęć dzieci poznały zasady dokarmiania ptactwa zimą:

-do pokarmu nie dodajemy soli,

- nie dokarmiamy ptaków chlebem,

- nie sypiemy nadmiaru karmy,

- dbamy o higienę karmnika,

- właściwy pokarm dla ptaków to: proso, pestki dyni, płatki owsiane, orzechy, siemię lniane, słonecznik, owoce.

Salę lekcyjną ozdobiły prace plastyczne dzieci przedstawiające karmniki dla ptaków. Podsumowaniem dnia było wyjście klasy do szkolnego Eko-ogrodu, gdzie uczniowie rozwiesili i włożyli do karmnika przygotowaną wczesniej karmę dla ptaków. Los naszych skrzydlatych przyjaciół nie jest nam obojętny!

 

Dziś (14.01) praca w klasie 5c, była inna niż zwykle - podzieliłam klasę na 3 i 4 -osobowe zespoły pracujące w różny sposób. Uczniowie  pracowali  metodą myślącej klasy ( przy białych tablicach)  doskonaląc umiejętności rachunkowe na ułamkach zwykłychNajważniejszym celem tej metody jest pobudzenie uczniów do aktywnego myślenia - poprzez stawianie przed nimi zadań adekwatnych do możliwości, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni klasy.